حذف تبلیغات
قالب وبلاگ دو ستونه عاشقانه ساده قالب وبلاگ عاشقانه ساده :

قالب دو ستونه عاشقانه با موضوع عشق و سرما.

قالب در سبکی بسیار ساده و با رنگ بندی روشن طراحی شده است.

 

عشق آباد :

عشق‌آباد یا اشک آباد (ترکمنی: Aşgabat) پایتخت کشور ترکمنستان است. این شهر در پایه کوه کوپه داغ در بیابان قره قوم و در نزدیکی مرز این کشور با ایران واقع شده‌است. این شهر در عین اینکه پایتخت سیاسی ترکمنستان بوده، مرکز استان بالخان نیز می‌باشد. این شهر در سال ۱۸۸۱ توسط نیرهای اشغالگر روسیه به اشغال در آمد.

ریشه نام عشق آباد :

این شهر در نزدیکی پایتخت باستانی اشکانیان (شهر نسا) قرار دارد. نام عشق‌آباد در قدیم «اَشک‌آباد» بوده‌است و آن را برگرفته از نام ایرانی «اشک یکم» (سردودمان سلسله اشکانیان) به همراه واژهٔ فارسی «آباد» دانسته‌اند.

تاریخچه عشق آباد :

عشق آباد در سال ۱۸۱۸ تنها روستای کوچک جهت استراحت کاروانیان جاده ابریشم بوده که در نزدیکی شهر باستانی نساء قرار داشته‌است. شهر نساء که در زمانی پایتخت اشکانیان بوده که در حمله مغول کاملاً ویران شده‌است. آثار این شهر در نزدیکی عشق آباد کشف شده‌است. در حال حاضر اینطور حدس زده شده‌است که عشق آباد بروی خرابه‌های شهر باستانی نساء بنا گردیده‌است. در سال ۱۸۸۱ روسیه یک پایگاه نظامی به منظور پشتیبانی حمل و نقل ریلی (قطار سراسری) که از دریای خزر شروع و در کشورهای قزاقستان واوزبکستان عبور می‌کرد در آن منطقه احداث نمود. که در نتیجه گسترش آن در سال ۱۸۸۵ شهری بنام پولتوراسک در آن منطقه تاسیس گشت. در سال ۱۹۱۹ اولین معبد بهاییان در عشق آباد تاسیس و لزوماً تا سال ۱۹۳۸ یکی از آثار هنری عشق آباد به شمار می‌رفت که در سال ۱۹۶۳ توسط شوروی تخریب و ویران گردید. در سال ۱۹۲۴ عشق آباد رسماً پایتخت ترکمنستان شوروی شد. در سال ۱۹۴۸ زلزله ویرانگری این شهر را تخریب کرد که سپس بازسازی گردید. در سال ۱۹۶۲ طرح کانال قره قوم شروع که در نوع خود طولانی ترین کانال جهان بطول ۶۰۰ کیلومتر که قره قوم را به آمودریا متصل می‌نمود.
جغرافیا عشق آباد :

جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۹، ۹۰۹٫۰۰۰ نفر بوده و فاصله آن از مشهد، دومین شهر بزرگ ایران ۲۵۰ کیلومتر می‌باشد.

شهر درگز در استان خراسان نزدیک‌ترین شهر ایران به عشق‌آباد است و از مرز این شهرستان‌ تنها ۲۲ کیلومتر فاصله تا پایتخت ترکمنستان می‌باشد.

  1. amir5817 گفت:

    قالب وبلاگ

  2. السا گفت:

    سلام لطفا قالب پونی کوچولو و کل پرنسس های دیزنی رو قرار بدید با تشکر از لطف شما سایتتون عالیه

دیدگاه خود را ارسال کنید




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

تبلیغات متنی
|| خرید تبلیغات متنی
قالب وبلاگ رایگان | قالب جدید | آوازک rss ارتباط با ما